وب سایت آموزشی ساغر

ارائه کننده مطالب آموزشی دوره های دوم دبستان و اول متوسطه

'گروه آموزشي ساغر


'گروه آموزشي ساغر






جست و جو در مطالب سایت...

سامانه پیامکی ساغر


صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر

صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر

صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر


صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر

صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر

صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر

صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر


نمونه سوالات درس به درس ششم


نمونه سوالات درس به درس ششم


آدینه ششم


صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر

صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر

صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر


تولیدات چند رسانه ای گروه آموزشی ساغر


«دانلود کتاب های الکترونیکی»

کتاب های الکترونیکی


فصل نامه آموزشی ساغر شماره یکم تابستان 93

ویژه نامه ساغر


 کیوسک روزنامه


تبلیغات

طراحی و تولید تم تولد شادن


گروه طراحی و تولید شادن


مدیریت سایت

تحلیل محتوا

مدیریت وب سایت آموزشی ساغر

احمد فرقـــدان



نظرسنجی
فروشگاه آموزشی ساغر
آخرین نظرات
  • ۲۵ تیر ۹۸، ۱۴:۳۶ - مهران
    ممنون

به وب سایت آموزشی ساغر خوش آمدید



۳۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

روان شناسی موفقیت در ورزش



روانشناسی ورزشی,راههای کاهش اضطراب ورزشکاران,رشته روانشناسی ورزشی

روان شناسی موفقیت در ورزش
    
استرس افزایش یافته در ورزشکاران می تواند منجر به اثرات منفی فیزیکی و روانی بر روی آنان و کاهش توان و کارائی ورزشکار گردد، ورزشکار عرق سرد می کند و درباره نتیجه رقابت خود نگرانی مضاعفی دارد و در می یابد که تمرکز کافی را برای انجام رقابت ندارد.

این امر مربیان را بر آن داشت که به رشته روانشناسی ورزشی و نقش بخصوص آن در مدیریت استرس ورزشکاران علاقه مند شوند و این علاقه مندی بخصوص در مورد تکنیک هایی بود که سبب کاهش استرس و افزایش تمرکز ورزشکار می شدند. روانشناسی ورزشی یک ابزار بسیار قدرتمند درپیروزی یک ورزشکار به حساب می آید و تاکید روز افزونی بر آن می شود. تاکید بر چهار ویژگی ذهنی ورزشکاران اساس این رشته می باشد که در زیر به آنها می پردازیم.


تمرکز روان شناسی موفقیت در ورزش
یک ویژگی ذهنی است که در آن فرد بر کار خاصی متمرکز شده و تمام ذهن خود را معطوف آن کار و انجام بهینه آن می کند. چنانچه ورزشکاری تمرکز مناسبی نداشته باشد نمی تواند توانایی های خود را به صورت موثر در جهت رسیدن به هدف که همان پیروزی بر حریف می باشد به کار گیرد و نتیجه مناسبی را کسب نمی کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۳۷
احمد فرقدان

دانلود مرحله دوم آزمون های تابستانی ساغر 

سوالات تشریحی

مشابه سوالات امتحانی نوبت اول پایه ششم دبستان

 

برای دانلود آزمون مرحله مقدماتی ساغر بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

 

 

 

آموزش هیچ گاه پایانی ندارد و گروه آموزشی ساغر همیشه و همه وقت شما را برای رسیدن به خواسته های آموزشی تان یاری خواهد کرد.

مدیریت گروه آموزشی ساغر - احمد فرقدان

 

 
 

  برنامه آزمون های تستی و تشریحی پایه ششم در تابستان 94 

 

 دانلود آزمون های پیشرفت تحصیلی ساغر

 

 

 

                                                                                                       

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۶
احمد فرقدان

 

آیا تنبیه بدنی کودکان موثر است؟

,روانشناسی, تست روانشناسی, روانشناسی رنگها,روانشناسی کودک - روان شناسی کودکان و نوجوان

 

بسیاری از والدین ، گاهی مجبور به تنبیه فرزندان می شوند،آیا این کار موثر واقع می شود؟تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در سنین پایین تنبیه می شوند از سن پنج سال به بعد رفتاری تهاجمی از خود نشان می دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه لوپاریزین نوشت ، بنابر مطالعه ای که در دانشگاه تولان نیواورلئان صورت گرفته است کودکانی که در سه سالگی مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند از سن پنج سالگی به بعد رفتار تهاجمی از خود نشان می دهند.

 

 

,روانشناسی, تست روانشناسی, روانشناسی رنگها,روانشناسی کودک - روان شناسی کودکان و نوجوان

 

نتایج این تحقیق که در نشریه طب کودکان امریکا منتشر شده است نشان می دهد کودکانی که بطور مرتب مورد تنبیه قرار می گیرند در مقایسه با کودکانی که هیچگاه تنبیه نمی شوند از پنج سالگی رفتار تهاجمی پیدا می کنند.

به گفته پژوهشگران ، پرخاشگری ، فریاد زدن ، تهدید به خرابکاری و بدرفتاری با دیگران از نشانه های رفتار تهاجمی کودکانی است که کتک می خورند.

آکادمی طب کودکان آمریکا نیز به خانواده های امریکایی توصیه کرده است بجای تنبیه بدنی از روش موثر "راندن کودک به گوشه دیوار " استفاده کنند زیرا این شیوه به کودک فرصت می دهد به رفتار خود و عواقب ان فکر کند.

کاترین تیلور پژوهشگر امریکایی معتقد است اگر والدین از تنبیه بدنی پرهیز و روش های غیربدنی استفاده کنند ، کودکان نیز در سنین بالاتر بهتر رفتار خواهند کرد.

 
 

 

آی دی مدیریت کانال تلگرام گروه آموزشی ساغر - saghargroup@

صفحه تلگرام گروه آموزشی ساغر



 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۰
احمد فرقدان

چطور با کودک خجالتی برخورد کنیم؟

,کودک, روانشناسی کودک, تربیت کودک,روانشناسی کودک - روان شناسی کودکان و نوجوان

 

 

گرچه خجالت دوران کودکی، والدینی را که نگران اجتماعی بودن کودک شان هستند نگران می کند، اما آنها می توانند با ملایمت کودک را به سوی موقعیت های اجتماعی هدایت کنند.

 

 

گرچه خجالت در دوران کودکی شایع است، اما بسیاری از والدین را نگران می کند. به خصوص آنهایی که به اجتماعی بودن کودک اهمیت می دهند. برخی از کودکان به علت تجربه های سخت زندگی خجالتی می شوند، اما اغلب کودکان خجالتی با این صفت متولد می شوند. برای برخی از کودکان در سنین میانی این دوره زندگی، موقعیت ها و تعامل های اجتماعی ترساننده است. هنگامی که این کودکان در تماس با کودکان جدید قرار می گیرند، احساس راحتی نمی کنند.

 

آنها نمی توانند یا نمی خواهند اولین گام را در دوستی بردارند، و ترجیح می دهند که یک دوستی بالقوه را رد کنند تا اینکه با فردی ناآشنا تماس داشته باشند. گرچه اقلیتی از این کودکان ممکن دچار مشکل عاطفی باشند، اغلب این کودکان تنها به طور طبیعی انزواجو هستند و در خو گرفتن به موقعیت های جدید کند عمل می کنند.

 

اغلب کودکان خجالتی پس از اینکه دوره ابتدایی تطبیق یافتن با موقعیت جدید را طی می کنند، می تواند رابطه برقرار کنند و در یک موقعیت اجتماعی عمل کنند. اما اگر پس از این دوره آشنایی تدریجی اولیه، باز هم کودک در ایجاد و حفظ رابطه دچار اشکال بود، باید توجه بیشتری به او کرد.

 

نهایتا بسیاری (و شاید اغلب) کودکانی که خجالتی هستند، می آموزند که بر این گرایش شان غلبه کنند. آنها به طریقی عمل می کنند که ظاهرا خجالتی و انزواجو به نظر نمی رسند، هر چند که در درون شان ممکن است هنوز احساس شرم کنند. والدین می توانند با ملایمت این کودکان را به سوی موقعیت های اجتماعی هدایت کنند که در آن بتوانند ایجاد موفقیت آمیز رابطه با دیگران را بیاموزند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۶
احمد فرقدان

اهمیت نقاشی در سلامت روان کودکان

آیا می دانید طرح ها و عکس های متفاوتی که کودکتان می کشد ، نشانه چیست و چه اهمیتی دارد؟

 

تمرین نقاشی کودکان برای تقویت قوه تخیل

 

بسیار مفید خواهد بود که کودک شما بتواند الگوهایی از وقایع زندگی، اعم از الگوهای برنامه ریزی و سیاست گذاری و نیز الگوهای طراحی و راهبردی، استنتاج و ترسیم کند.

 

شما می توانید با استفاده از پازل های ساده، از سن پایین این عادت فکر کردن را در کودک تقویت کنید. از کودک خود بخواهید روی یک تکه کاغذ نقاشی بکشد و سپس از او بخواهید آن را به کمترین تعداد، یعنی دو قسمت ببرد و مجددا با استفاده از آن دو قسمت تصویر اصلی را بسازد، و بعد آن را به بیشترین تعداد ببرد و همین کار را انجام دهد.

 

به تدریج که کودک تان بزرگ تر می شود می توانید نقاشی های مفصل تری بکشید و مانند یک پازل پیچیده آن را به قطعات بیشتری تقسیم کنید.

 

شما می توانید با خواستن از کودک تان که صورت های شاد و صورت های غمگین بکشد به او کمک کنید تا با احساس های خود ارتباط برقرار کند و احساس های دیگران را بشناسد. عکس های افراد مختلفی را که می شناسد به او نشان دهید و از او بخواهید احساس افراد داخل عکس را بیان کند. این کار به کودک شما کمک می کند تا نه تنها احساس های مختلف را بشناسد، بلکه با دیگران همدلی کند و ارتباط نزدیک تری با آنها برقرار سازد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۲
احمد فرقدان

شش میم در تربیت موفق کودک

نیاز روانی بچه های ما، عبارت است از انتقال اثر شش میم. این شش میم را هر کس در کارنامه گذشته زندگی اش دریافت کرده باشد، میم هفتمش موفقیت است که خود به خود پدید خواهد آمد: 1- تو محبوبی، 2- تو محترمی، 3- تو مطرحی، 4- تو مهمی، 5- تو مفیدی و 6- تو می فهمی.

اگر ما در رفتار و گفتارمان این 6 میم را به فرزندان مان انتقال دهیم میم هفتم "موفقیت" خودبه خود خواهد آمد؛ یعنی باتری روانی انرژی دهنده فرد شارژ خواهد شد. در آن صورت این آدم در تحصیل و زندگی و کار و... . موفق خواهد شد.

ضد این شش میمی که گفتید، آیا چیزهای دیگری هم هستند که اگر پدر و مادرها انجامش ندهند، عکس این نتیجه را بگیرند؟ 

بله، آرایه 7 «ت» است که خیلی سخت است. این 7 «ت» را هر کسی دریافت کرد، «ت» هشتمش تباهی است که انتظارش را می کشد: 1- تنبیه، 2- توهین، 3- تهدید، 4- تحقیر، 5- تبعیض، 6- تنفر و 7- ترس. همه افراد شکست خورده و جامعه ستیزها و...، در کارنامه های خود این «ت» ها را دارند، یعنی تاثیر «ت» تحقیر با «ت » تحسین، زمین تا آسمان است.»

 

بنابراین اگر تلاش کنیم که نکات و ویژگی های مثبت فرزندانمان را برجسته نموده و آنها را بابت این ویژگی ها تشویق نماییم به صورت ناخودآگاه و بلکه شاید آگاهانه سعی برآن خواهند داشت تا برای تشویق بیشتر و مورد تایید قرار گرفتن آن ویژگی ها را در وجود خود افزایش دهند.

 

اگر ما در رفتار و گفتارمان 6 میم را "1- تو محبوبی، 2- تو محترمی، 3- تو مطرحی، 4- تو مهمی، 5- تو مفیدی و 6- تو می فهمی" به فرزندانمان انتقال دهیم میم هفتم "موفقیت" خودبه خود خواهد آمد.

و حال آنکه در صورت تحقیر و تنبیه آنان، خود را به همان صورتی می پذیرند که شما آنها را خطاب نمودید و متصور شده اید. به علاوه این که خاصیتی در تنبیه هست که در تشویق یافت نمی شود و آن ایجاد روحیه مقاومت و لجبازی است . با ایجاد این حالت در وجودش، زمینه ای را برای عدم پذیرش هرچه راستی و درستی است فراهم می کنیم .

 

کافیست کمی فکر کنید شما بیشتر توسط کسانی که محبت و عشق خود را ابراز می کنند و در ایفای آن خساست به خرج نمی دهند جذب می شوید یا افرادی که مدام با تحقیر شما در جهت لطمه به شخصیتتان فعالیت می کنند.

روانشناسی کودک - روان شناسی کودکان و نوجوان - تبیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۲۹
احمد فرقدان

دانلود مرحله اول آزمون های تابستانی ساغر 

سوالات تستی

 

برای دانلود آزمون مرحله مقدماتی ساغر بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

 

 

 

آموزش هیچ گاه پایانی ندارد و گروه آموزشی ساغر همیشه و همه وقت شما را برای رسیدن به خواسته های آموزشی تان یاری خواهد کرد.

مدیریت گروه آموزشی ساغر - احمد فرقدان

 

 
 

  برنامه آزمون های تستی و تشریحی پایه ششم در تابستان 94 

 

 دانلود آزمون های پیشرفت تحصیلی ساغر

 

 

 

                                                                                                       

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۶
احمد فرقدان

اطلاعیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری درخصوص استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال 1394

وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و کارآمد مورد نیاز، براساس مجوز شماره 13532- 94/2/7 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس­ جمهور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری حدود 3700 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندهای عمومی و تخصصی در تاریخ 94/6/27 طبق شرایط ذیل به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می­نماید.

 

شرایط عمومی استخدام ­­­­­­­:
- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (ویژه آقایان­­­)
- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
- نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر
- حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک تحصیلی فوق­ دیپلم 25، لیسانس 30، فوق ­لیسانس و بالاتر 35 سال.
- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانائی برای انجام کاری که استخدام می­­­­­شوند. برابر ضوابط آموزش و پرورش که در مرحله مصاحبه مورد سنجش قرار می­گیرد.
- داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
- نداشتن ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و یا ذیصلاح.
تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و محاسبه سن داوطلبان، آخرین روز مهلت ثبت­نام می­باشد.
موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) جانبازان، آزادگان - فرزندان و همسر شهدا - فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر-   فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداکثر سن معاف می­باشند.
ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل : پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان 5 سال.
ج) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای اجرایی از تاریخ 1357/11/22 به خدمت اشتغال و حقوق از اعتبارات دولتی دریافت داشته ­­اند ، به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
هـ ) سوابق خدمت مربیان پیش­دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که به صورت تمام وقت اشتغال داشته­اند. لازم به ذکر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته­شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.
 
شرایط اختصاصی:
دارا بودن مدرک و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل.
برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس طرح طبقه بندی معلمان.
الزام به رعایت کلیه شرایط اختصاصی جداول رشته های تحصیلی مجاز.
 
مراحل ثبت ­نام :
1- تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی در زمان ثبت‌نام (از روز پنجشنبه مورخ 94/5/15 لغایت روز چهارشنبه 94/5/21).
2- فایل عکس اسکن شده.
- داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت­نام اینترنتی آماده نماید:
- عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ )
- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
- اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300×200 پیکسل و حداکثر 400×300 باشد.
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
- حاشیه­ های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
- حتی ­الامکان، عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره 1: اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و...) قابل قبول نمی­باشد. ضروری است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق اقدام به اسکن نمایند.
تبصره 2 : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره 3 : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد.
 
3-پرداخت وجه ثبت نام :
متقاضیان واجد شرایط باید از روز پنجشنبه مورخ 94/5/15 لغایت روز چهارشنبه 94/5/21 به سایت سازمان سنجش به نشانی:www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت وجه ثبت‌نامی به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه­ی شتاب، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
لازم به توضیح است مدت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی­­­­­گردد و متقاضیان باید درمهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت­نام کد رهگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
به ثبت ­نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی­گردد.
هزینه انجام مراحل مصاحبه تخصصی بر عهده معرفی شدگان برای مرحله مصاحبه خواهد بود.
 
4-مدارک ثبت نام
- داوطلب در زمان ثبت نام باید دارای مدارک ذیل باشد:
- آخرین مدرک تحصیلی مندرج در آگهی.
- کارت ملی.
- شناسنامه .
- کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
- مدارک دال بر ایثارگری (برای داوطلبان ایثارگر).
- مدارک دال بر معلولیت برای داوطلبان معلول (ارائه­گواهی معلولیت ازسازمان بهزیستی).
- مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریک از مواردی که در اطلاعیه ثبت‌نامی در تاریخ 94/5/15 درج خواهد شد) بخش امتیازات و سهمیه‌های قانونی.
تذکر مهم : با توجه به اینکه اصل مدارک متقاضیان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی و قبل از انجام مصاحبه از معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت بررسی خواهد شد؛ لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در فرم ثبت ­نام باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون (آزمون کتبی، مصاحبه و...)، اعلام نتایج اولیه و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
 
گروه ها و رشته‌های شغلی:
رشته‌های شغلی در این آزمون به سه گروه تقسیم می‌شوند که داوطلبان با توجه به رشته‌ و مقطع تحصیلی خود می‌توانند متقاضی یکی از این رشته‌های شغلی شوند:  
گروه اول: بخش استادکار که مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشد و دارندگان مدرک کاردانی می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
گروه دوم: بخش هنرآموز که مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشد و دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
گروه سوم: بخش عمومی که مربوط به مدارس ابتدایی و متوسطه نظری می‌باشد و دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
 
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:
آزمون در روز جمعه مورخ 94/6/27 باتوجه به آمار شرکت­کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، براساس شهرستان محل اقامت فعلی می­باشد که داوطلب آن را در تقاضانامه ثبت‌نامی درج خواهد نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون، بر روی کارت شرکت در آزمون، درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ 24/6/94 برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تائید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نمی‌باشد.
*به هریک از داوطلبان یک دفترچه سوالات عمومی و یک دفترچه سوالات اختصاصی داده خواهد شد.
 
مواد آزمون عبارتند از:
الف – مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین می شود:
فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه ICDL)
ریاضی و آمار مقدماتی
زبان و ادبیات فارسی
معارف اسلامی
زبان انگلیسی عمومی
اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
هوش و توانمندی های ذهنی
آزمون به صورت چهار­گزینه­ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
اقلیت­های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.
ب : مواد آزمون تخصصی:
مواد آزمون تخصصی مطابق جدول مواد آزمون تخصصی استخدامی خواهد بود. (اطلاعات مربوط به مواد آزمون تخصصی در اطلاعیه اصلی همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ 94/5/15 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت).
 
امتیازات و سهمیه­ های قانونی:
1- جذب نیرو صرفاً بر اساس بوم گزینی صورت خواهد پذیرفت (دامنه پذیرش بر اساس جداول مربوط که در اطلاعیه مورخ 94/5/15 درج می‌گردد، خواهد بود). جزئیات مربوط به امتیازات و سهمیه‌های قانونی در اطلاعیه مورخ 94/5/15 اعلام می‌گردد.
تذکرات مهم :
- از کلیه پذیرفته­­شدگان نهایی آزمون استخدامی، تعهد مبنی بر 10 سال خدمت، در محل جغرافیایی مورد تقاضا اخذ می‌گردد.
- به مدارک تحصیلی بالاتر و پایین­تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی کشور و سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور و یا معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس­جمهور وقت که درآزمون جامع دارندگان مدرک معادل سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند و گواهی مبنی برامکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی دارند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
- مدارک تحصیلی فارغ ­التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی درصورت پذیرفته­شدن درآزمون، حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه، بایستی به تائید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
- مدرک تحصیلی که داوطلب، براساس آن استخدام گردیده است آخرین مدرک وی تلقی و مدرک تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از تاریخ آگهی استخدام، پس از جذب به هیچ عنوان قابل پذیرش نمی­باشد.
- داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام صرفاً مدارک مربوط به مقطع و رشته تحصیلی مندرج در آگهی استخدام را ارائه نمایند. به مدارک و مقاطع تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از آگهی استخدامی پس از جذب به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
- عدم حضور داوطلب در هر یک از مراحل آزمون (کتبی، مصاحبه،گزینش و...) انصراف محسوب و هیچگونه حق استخدامی، برای داوطلب ایجاد نخواهد نمود.
- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان مصاحبه و گزینش برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد.
- انتخاب نهایی پذیرفته­شدگان آزمون و مصاحبه پس از طی مراحل ­گزینش، معاینات پزشکی و .... صورت می­پذیرد و اسامی پذیرفته­شدگان پس از تائید مراجع ذیصلاح از طریق سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
کلیه پذیرفته ­شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا می­باشند و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور می­باشد. - ضمناً تأمین بخشی از هزینه دوره مذکور با اعلام قبلی دانشگاه فرهنگیان به عهده پذیرفته شدگان خواهد بود.
- لازم به تاکید است کلیه اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط پذیرش، عناوین و کدهای رشته‌های شغلی، رشته‌های تحصیلی و مقاطع مورد پذیرش در رشته‌ها، شهرهای پذیرنده و دامنه پذیرش در این شهرها و مواد آزمون تخصصی در اطلاعیه اصلی و تکمیلی همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ 94/5/15 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۴
احمد فرقدان

وقتی یک فرشته کار بد می کند!

قدرت طلبی کودکان,پیشرفت های جزئی کودک

کودکان برای رفتارهای نادرست خود هدف دارند

 

به عنوان پدر یا مادر، ممکن است بارها با رفتارهایی از کودکتان مواجه شده باشید که از نظر شما رفتارهای غلط و نادرستی بوده اند. در اینگونه موارد، والدین معمولاً سعی می کنند با تنبیه، سرزنش، محروم کردن و... نارضایتی خود را به کودکشان ابراز کنند ولی آیا تا به حال به این فکر کرده اید که «چرا» این رفتار از کودکتان سر زده و «هدف او» چیست؟

آخه چرا این کارها را میکنی؟
واقعیت این است که وقتی کودکان احساس می کنند با رفتار مفید نمی توانند به تعلق خاطر برسند، دلسرد می شوند و دلسردی خود را با رفتارهای نادرست بروز می دهند. در واقع، کودکان برای رسیدن به چهار هدف عمده، مرتکب رفتارهای نادرست می شوند:

یک- جلب توجه
اگرچه کودکان به توجه نیاز دارند ولی سوال این است که چقدر؟ و از چه نوع؟
گاهی اوقات، کودک برای جلب توجه است که کار خوبی را انجام می دهد. در اینگونه موارد اگر کودک به توجه مورد نظر خود نرسد، دیگر آن کار خوب را انجام نمی دهد! یعنی اگر کودک فوراً به توجهی که مورد نظرش است نرسد، به رفتار نادرست متوسل می شود.

راه حل: وظیفه پدر و مادر این است که به کودک خود یاد بدهند اگرچه همه به قدری از توجه نیاز دارند ولی رفتار نادرست، راه رسیدن به توجه نیست! به همین دلیل بهتر است والدین زمانی به رفتار مثبت کودک توجه کنند که او انتظار توجه را ندارد! مثلاً وقتی او به شدت مشغول حل کردن مسائل ریاض خود است به او بگویید: «عزیزم میبینم که حسابی روی دَرست تمرکز کردی و از آن لذت می بری! آفرین!»

دو- قدرت
بچه ها نیاز دارند احساس قدرت کنند. هرکس دوست دارد حداقل روی برخی از جنبه های زندگی خود کنترل داشته باشد. برخلاف تصور عموم، پدر و مادرها با «ممانعت» از اینکه بچه ها بیش از حد روی آنها اعمال قدرت کنند، می توانند کودکان مقتدری پرورش دهند. ما با دعوا یا تسلیم شدن، در واقع قدرت طلبی کودکان را تقویت می کنیم اما اگر با بچه ها دعوا نکنیم و در برابر آن ها تسلیم نشده و درگیر جنگ قدرت نشویم بچه ها می فهمند این راه به قدرت رسیدن نیست!

راه حل: بهتر است به بچه ها حق انتخاب بدهید و بگذارید پیامد انتخاب های خود را تحمل کنند. به این ترتیب، فرزند شما احساس قدرت خواهد کرد و شما نیز کنترل اوضاع را در دست خواهید داشت. مثلاً اگر فرزندتان عادت دارد لباسهای کثیفش را کف اتاق بیندازد و شما مدام مجبورید آنها را جمع کرده و در سبد لباسهای کثیف بیندازید، همین امروز به او بگویید: «سهیل! من فقط لباس های داخل سبد را می شویم!» و واقعاً هم لباسهای کثیفی که او داخل سبد نینداخته است را – حتی اگر احتیاج فوری به آنها دارد- نشویید!

شما با این کار، قدرت بیشتری به او و خودتان داده اید تا اینکه یکسره به او غُر بزنید که باید لباسهایش را داخل سبد بیندازد و با دعوا و جنجال، خودتان آنها را از زمین جمع کنید! در نهایت، اگر او نریختن لباسها در سبد را «انتخاب» کرد مجبور است لباسهای چرک بپوشد. راه دیگر برای قدرت بخشی به فرزندتان، کمک گرفتن از او در کارهای مورد علاقه اش است. مثلاً می توانید بگویید: «زینب! من در ...... مشکل دارم، می خواهی به من کمک کنی؟» به این ترتیب، او می فهمد نقش مهمی در خانواده دارد و این موضوع، به او احساس قدرت می دهد.

سه- انتقام
کودک وقتی درصدد انتقام گرفتن بر می آید که عمداً یا سهواً او را رنجانده باشید.


راه حل: با تلافی نکردنِ عمل کودک رنجیده، و ساختن رابطه ای مثبت، به کودک رنجیده دلگرمی بدهید. همچنین با رعایت عدالت و بدون پذیرفتن اتهام «تو بی انصاف هستی»، احساس حاکم بودنِ عدالت و انصاف را در کودک ایجاد کنید. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «در میان فرزندان خود عدالت را رعایت کنید همانگونه که دوست دارید آنها در نیکی و لطف به شما به عدالت رفتار کنند ».

چهار- عاجز جلوه دادن خود
کودک وقتی تظاهر به عجز می کند که به توانمندی خود ایمان نداشته باشد. او در انجام تکالیف درسی، در روابطش با همسالان، در ورزش و امور خانوادگی و خلاصه در هر کار مهمی ممکن است این هدف را دنبال کند.

راه حل: پدر و مادر با تجدید نظر در معیارهای خود (اگر خیلی متوقع هستند)، با تحسین تلاشها یا پیشرفت های جزئی کودک و با اشاره کردن به قابلیت های کودک می توانند به کودکانی که خود را عاجز جلوه می دهند دلگرمی بدهند. رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: «فرزندان خود را گرامی بدارید... که موجب مغفرت شماست .»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۸
احمد فرقدان

دانلود مرحله اول آزمون های تابستانی ساغر 

سوالات تشریحی

 

برای دانلود آزمون مرحله مقدماتی ساغر بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

 

 

 

آموزش هیچ گاه پایانی ندارد و گروه آموزشی ساغر همیشه و همه وقت شما را برای رسیدن به خواسته های آموزشی تان یاری خواهد کرد.

مدیریت گروه آموزشی ساغر - احمد فرقدان

 

 
 

  برنامه آزمون های تستی و تشریحی پایه ششم در تابستان 94 

 

 دانلود آزمون های پیشرفت تحصیلی ساغر

 

 

 

                                                                                                       

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۴۳
احمد فرقدان

ساغر جام معرفت است در مسیر دانایی...
گروه آموزشی ساغر در خرداد ماه سال 92 کار خود را با شعار «یاد بگیریم و یاد بدهیم» آغاز کرد تا با تلاش و کوشش در راه آموزش و پرورشِ استعدادهای درونی میهن عزیزمان ایران، سهمی داشته باشد.
مدیریت گروه آموزشی ساغر - احمد فرقدان
ایمیل:
info@sagharedu.ir
شماره تماس:
0265 094 0912
0597 331 0935
شماره سامانه پیامکی:
9350 5410 5000